Order före 12 skickas samma dag

 Experter på bränsle- & elsystem

 Stort eget lager

Test eller Service av slangspridare

160 kr
Typ av Service
Finns i lager för omgående leverans
Finns ej i lagret
Endast få kvar i lagret (0 st)
Finns ej i lagret
Bevaka produkt

Ange din e-postadress nedan så meddelar vi dig när produkten finns i lager! Din e-postadress sparas i upp till 180 dagar.

Produktbeskrivning:
Exempel på bilar med slangspridare som vi servar: Jaguar, D-jetronic Volvo, Mercedes 450, VW 1600 med flera.
Två typer av jobb vi utför:

Kontroll av spridare: 160kr/st

Full Service: 320kr/st

Priser inkl moms.

Obs minsta debiteringssumma 500kr. 

1. Kontroll av spridare:

Först kontrolleras spridaren externt för eventuella skador, dåliga o-ringar m.m.

Sedan testas spridarens resistans och induktans. Så dem håller samma resistans som från fabrik och att induktansen inte varierar mellan spridarna.
Det görs ett läcktest. Det läggs bränsletryck på ovansidan av spridaren och kontroll så att den håller 100% tätt när den är stängd.
Sprutbilden kontrolleras. Både statiskt(fullt öppen) men framförallt dynamiskt vid ett flertal olika öppningstider. Koll så sprutbilden fortfarande är som från fabrik eller om den har blivit svag eller sned, dålig atomisering som kan ge droppar eller på annat vis dålig sprutbild.
Flödet kontrolleras dynamiskt och skrives på protokollet så man kan se skillnaden imellan spridarna.
Flödet kontrolleras även statiskt. Så man kan se spridarens maxflöde.
Skulle något vara fel kontaktas kunden om det ska göras service på spridarna eller om det ska skickas tillbaka som de är med protokollet.

Spridarna levereras tillbaka uppmärkta med nummer och man kan då se på medföljande protokoll hur mycket varje enskild spridare flödar.

 

2. Full service (tester, ultraljudstvätt och nya filter och o-ringar ingår + ev slang)

Först kontrolleras spridaren externt för eventuella skador och den rengörs externt.
Sen testas spridarens resistans och induktans. Så dem håller samma resistans som från fabrik och att induktansen inte varierar mellan spridarna.
Det görs ett läcktest. Det läggs bränsletryck på ovansidan av spridaren och kontroll så att den håller 100% tätt när den är stängd.
Sprutbilden kontrolleras. Både statiskt(fullt öppen) men framförallt dynamiskt vid ett flertal olika öppningstider. Koll så sprutbilden fortfarande är som från fabrik eller om den har blivit svag eller sned, dålig atomisering som kan ge droppar eller på annat vis dålig sprutbild.
Flödet kontrolleras dynamiskt och skrives på protokollet så man kan se om någon spridare tappat i flöde och se skillnaden imellan spridarna.
Sen demonteras o-ringar, slangar och det interna filtret.
Spridarna läggs i ultraljuds tvätt, och pulsas under tiden med olika korta och långa öppningstider så de rengörs internt.
Efter tvätt monteras nya o-ringar, slangar och filter i spridarna.
Sedan utförs alla tester igen som gjordes innan tvätt och allt noteras på protokollet.
Flödet kontrolleras även statiskt. Så man kan se spridarens maxflöde.
Man kan se om och hur många % flödet ökat efter tvätt om det var så att spridaren var mer eller mindre igensatt. 

Spridarna levereras tillbaka uppmärkta med nummer och man kan då se på medföljande protokoll hur varje spridare mår. Även gamla o-ringar, slangar och filter skickas med tillbaka.




Tillverkare:

Artikelnummer:
S-Test-Slang-1

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen