Radium Engineerings bränslearmatur tillåter användning av 1, 2 eller 3 eftermarknadspumpar i Toyota Supra MK4 (JZA80) bränsletank.
Walbro F90000267
Walbro F90000274
Walbro F90000285
Walbro GSS342 255lph
AEM 50-1220 (340 LPH)
Utloppet har AN10 ORB till lågprofil 8AN . 8AN ORB-gängad returport har en lågprofil AN6. För att återansluta ventilationsslangar ingår även 8,5 mm slangnippel.
Ordentligt tilltagna rostfria skruvar för anslutning av pumpar. Dessa anslutningar är ordentligt förseglade och ogenomträngliga för alla vanliga och exotiska bränslen. Den lågprofiliga konstruktionen håller alla ledningar smidigt inuti OEM-bränsletankens lock med hjälp av den medföljande skumisoleringen. Nylon muttrar är anordnade för att förhindra oavsiktliga kortslutning. Dessutom är kabeldragningen av hög kvalitet isolerad med kemiskt resistent PTFE. Elkablar ingår för bränslepumpen, OEM-nivå avsändaren och OEM-temperatursensorn.
Ett problem med Supra bränslearmatur är att den suger luft. I detta kit driver flödet från FPR-returlinjen en Radium-jetpump. Med en venturi-effekt drar denna "mekaniska" pump bränsle från utsidan av tanken och fördelar den direkt till pumpens inlopp.
Som visat är catchtanken full i alla körförhållanden.
En skräddarsydd trippelpumps filter av rostfritt stål ingår för korrekt inloppsfiltrering av bränslepumpen.
Eftersom alla kompatibla bränslepumpar använder integrerade backventiler så pumpar alla in i en enda 10AN billet kollektor.
Ingår
Bränsle armatur med monterings detaljer till 3st pumpar
-Anodiserad aluminium 8AN Male utgång
-Anodiserad aluminium 6AN Male modifierad retur
-Anodiserad aluminium 8,5mm slangkoppling för OEM-retur
-Anodiserad aluminium 8,5mm slangkoppling för OEM Vent
-Anodiserad aluminium OEM bränsle sensor montering
-Anodiserad aluminiumventuri-jetpump
- PTFE-slang
- PTFE-isolerade kablar
-Rostfria el och monterings detaljer
-Rostfritt trepumpfilter
Pumpar ingår ej.